Évekig tanulod a szakmád. Dolgozol benne. Felépíted magad, a szolgáltatásod, a vállalkozásod. Folyamatosan tartod a lépést az új dolgokkal, miközben a tudásod egyre mélyül, az újdonságból rutin lesz. Számodra hétköznapivá válnak a szakszavak, az a szakmai ismeret, amit a munkád során használsz. És ezt kommunikálod, teljesen természetesen, hiszen ebben élsz.
Azt hiszed, hogy mások fejében is ott van mindaz, ami a tiedben, hogy ők is úgy hívják a dolgokat, ahogyan te, hogy ismerik azokat a kifejezéseket, amiket te.
Éppen ezért nem tudod úgy megfogalmazni a mondanivalódat, hogy az is megértse, aki soha nem foglalkozott azzal.
A laikus.
A vevőd.
Ezért kellek én neked!
Amikor megírod a weboldalad szövegét, vagy reklámanyagot, hírlevelet, posztot készítesz, hogy több érdeklődőt érj el, akaratlanul is a tudásod csapdájába esel. A szöveg nem azzal foglakozik, miért érdemes téged választani, sokkal inkább azt mutatja, hogyan dolgozol. Ez azonban általában nem kelti fel az ügyfél érdeklődését, vásárlási kedvét, nem győzi meg.